En god start, begynder altid med en god dialog. Derfor starter processen hos HjulmandKaptain altid med et møde, hvor du kan få svar på alle dine spørgsmål og samtidig høre mere om, hvad vi kan hjælpe dig med – også i forhold til spørgsmål du måske ikke havde overvejet i forbindelse med ejerskifte, generationsskifte eller virksomhedssalg.   

Trin 1 er begyndelsen af processen. Her er det vigtigt at få set på følgende punkter.

  • Salgsmuligheder
  • Risikominimering i virksomheden
  • Opsættelse af datarum
  • Klargøring af kontrakter m.v. til datarum
  • Generationsskiftebetragtninger
  • Formidle kontakt til økonomiske rådgivere, som kan værdiansætte virksomheden, herunder revisorer
  • Formidle kontakt til øvrige rådgivere - fx ingeniører mht. miljøundersøgelser
  • Kontakt til eventuelle offentlige myndigheder
  • Bistå dig med indledende kontraktforhandlinger med køber
  • Hemmeligholdelsesaftale (Non Disclosure agreement)
  • Vendor due diligence. Dette er din salgsrapport til køber, og er informationer om din virksomhed, som giver køber et større indblik.

Trin 2 omhandler dine forhandlinger med køberen.

  • Skal du stadig være fungerende i virksomheden? Og ved du i så fald, hvilken rolle du skal have?
  • Er der aftaler med medarbejdere, samarbejdspartnere etc., som skal fornyes eller opsiges?
  • Vi deltager i alle møder mellem dig og køber - Hvis du ønsker det
  • Vi udarbejder/gennemgår overdragelsesaftalen, hvori der står beskrevet, hvad der sælges etc. Og gennemgår det derefter med dig
  • Vi rådgiver dig om de juridiske forhold, du som sælger skal overveje og have kendskab til
  • Underskrift på aftalen
  • Gennemførelse af godkendelser - Det kan bl.a. være godkendelse fra konkurrencemyndighederne samt samarbejdspartnere


Trin 3 er det sidste og afsluttende trin i salget af din virksomhed. Her hjælper vi dig med at få de sidste ting på plads.

  • Aftalelukning
  • Overdragelse af aftaler og orientering af samhandelspartnere
  • Berigtigelse af fast ejendom
  • Selskabsretlige ekspeditioner, f.eks. registrering af ny bestyrelse/navn o. lign.
  • Evt. andre aftaler, f.eks. ansættelsesaftaler, samhandelsaftaler mv.
  • Udarbejdelse af eventuel refusionsopgørelse

Tak for din henvendelse

Vi har sendt dig en kvittering via mail og kontakter dig hurtigst muligt.

Har du en sag hvor du mangler advokathjælp?

Book et gratis møde i dag

Vil du vide mere eller har du brug for hjælp, så udfyld felterne. Så kontakter vi dig hurtigst muligt for at aftale et uforpligtende møde.