Podcast: Reglerne for digital markedsføring - må du spamme dine kunder?

Har du styr på reglerne for, hvornår du må sende dine kunder, samarbejdspartnere og potentielle kunder mails og anden elektronisk post for enten at afsætte dine produkter eller for at brande din virksomhed?

Markedsføringslovens § 10 angiver, hvornår du må rette elektronisk henvendelse til andre (den såkaldte spam-regel). Stiven Larsen og Jonas Rubien gennemgår i podcasten bestemmelsen, kommer med konkrete eksempler og gennemgår samtidig betingelserne for selve samtykket, som er det essentielle i bestemmelsen.

Der gælder samtidig nogle undtagelser til spam-reglen, som ligeledes bliver gennemgået, herunder særligt undtagelsesbestemmelsen i § 10, stk. 3, hvor en person ikke har givet sit samtykke. Her gælder det, at hvis personen ikke har givet samtykke til, at du må rette elektronisk henvendelse, men har afgivet sin elektroniske adresse i forbindelse med et køb, så må du alligevel rette elektronisk henvendelse, hvis det er med henblik på markedsføring af »egne tilsvarende produkter«. I podcasten gennemgås ligeledes, hvad der forstås ved egne tilsvarende produkter samt kravene i øvrigt til undtagelsesbestemmelsen.

Varighed: 8 min og 29 sek.

 

00:00
00:00

Kontakt